יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

סוכריה לשבת - אני כזו! או - מזיהוי לשינוי :)

  



במשך 40 שנות חיי (עוד מעט 41 שנים) למדתי להכיר את עצמי ולדעת מה טוב לי ומה לא טוב לי.
למדתי להזכיר לעצמי לבחור נכון. 

לדוגמא...

* להשתדל לא לאכול כרובית כי אם כן אזי הבטן שלי גועשת, מתנפחת וכואבת, מאוד כואבת. 

* לא לשתות מעבר לשלושה דרינקים, כי בדרינק הרביעי מובטחות לי הקאות וחמרמורת. 

* לא ללבוש מכנסיים. הם פשוט לא מחמיאים לגוף שלי(!), ואכן כבר שנים על גבי שנים אני לא לובשת מכנסיים אלא בעיקר שמלות וחצאיות. 

בעשר השנים האחרונות ככל שהעמקתי יותר במסע האישי שלי לאהבה ומודעות עצמית למדתי להכיר את עצמי גם מבפנים - דרך הרגשות ודרך המחשבות שלי - ולזהות מה מרגיש וחושב לי טוב ומה ממש לא. 

לדוגמא...

* כשאני מחייכת אל עצמי - העולם באמת מחייך אלי. 

* כשאני מבקשת (ולא שותקת ומצפה כי "הוא צריך לדעת") בדרך כלל אני מקבלת. 

* העולם לא סובב סביבי, ואם חברה שלי נעלמת מחיי זה לא בגלל, שהיא לא אוהבת אותי יותר או בגלל, שהיא כועסת עלי, או בגללי בכלל. יכול מאוד להיות שקורה לה משהו בחיים שלה, שאינו קשור דווקא אלי ולמעשיי, ומכאן היא איננה פנויה. 

* למדתי, שכל עוד אני יודעת, שאני עושה כמיטב יכולתי הכל בסדר, ונחסכות ממני הלקאות עצמיות. 

* למדתי להסתכל במראה, לחייך אל עצמי, לאהוב את עצמי, לקבל את עצמי ולהעריך את עצמי בדיוק כמו שאני בלי שום התניה למה אחרים חושבים עלי. 


ואחרי שלמדתי את כל זה (מבפנים כמו מבחוץ) הגיע המבחן האמיתי. מבחן המציאות. החיים עצמם,  וכאן עומדות בפניי תמיד שתי אפשרויות:

האפשרות הראשונה מאוד קלה. להיות אני. להגיד לעצמי שזו אני ואין מה לעשות וכך לאכול כרובית כי אני מאוד אוהבת ולסבול כאבי בטן עצומים ו/או להמשיך לצפות מאחרים שייתנו לי את מה שאני לא נותנת לעצמי וכך לסבול מתסכולים והלקאה עצמאית מתמשכת. 

האפשרות השניה קלה פחות ולו בגלל שהיא מבקשת תזכורת - זיהוי ושינוי.  

אני בוחרת להזכיר לעצמי. כל הזמן. 
אני מזכירה לעצמי מה מרגיש לי טוב ומה מרגיש לי לא טוב, איזו מחשבה טובה לי ואיזו מחשבה ממש לא. 
בעיקר יותר מכל אני בוחרת להזכיר לעצמי לעצור לרגע, לנשום ולבחון - מהי התועלת (על כך בהרחבה בסוכריה הבאה) שאני מקבלת מרגש ו/או מחשבה כאלו ואחרים. 

הכי קל להגיד – אני כזו. 
הכי נכון – לזהות האם האני הזה משרת אותי ואם לאו אזי לשנות. 

אני מזמינה אותך לבדוק את עצמך בסופשבוע זה 
כשאת מזהה אצלך דפוס התנהגות, שאינו משרת אותך מה את עושה?
האם את דבקה בו וממשיכה עמו למרות שאת יודעת, שהוא אינו תורם לך דבר ואף להיפך.
או אולי את מזהה, שהדפוס אינו נכון עבורך ומכאן משחררת ונפטרת ממנו בשמחה ואהבה.
מה את עושה? 
זכרי נהדרת כי חייך בידייך שלך בלבד. 
המחשבות שלך והרגשות שלך הם שלך בלבד ורק לך השליטה עליהם. 

=========================================================================
אשמח לתגובות שלכן לסוכריה זו ובכלל. כתבו לי כאן, ואשמח להיות למענכן. 

בצד ימין של הבלוג אתן מוזמנות להזין את כתובת המייל שלכן ולקבל את הסוכריה של יום ראשון לפני כולם. 

לסיום אומר, שכל שיתוף שלכן ו/או לחיצה על g+ עושה לי טוב, טוב מאוד - אז אם אהבתן... :) 

=========================================================================

נתראה בסוכריה של יום ראשון ועד אז,

שיהא סופשבוע יפה, סופשבוע שמח!! לכולנו :) 

                   אסנת 054-4355341 הילה סגולה

בואי נהדרת ללמוד איתי בקצב שלך, ביום ובשעה הנוחים לך.
הלימודים מתקיימים בסטודיו המקסים שלי בברקן ו/או באמצעות הסקייפ 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה